الان دربند

15:46 - 1403/02/27 پنجشنبه

ارتباط با با دربند

021-22719577

الان دربند

15:46 - 1403/02/27 پنجشنبه

ارتباط با با دربند

021-22719577​

کوه نوردی و سنگ نوردی

یکی از مشهورترین تفریحات دربند تهران، کوه نوردی و همراه شدن با طبیعت در مسیرهای پر پیچ و خم کوهستان البرز است. مسیر دربند به قله توچال، یکی از پرطرفدارترین مسیرهای کوه نوردی پایتخت است و کوه نوردان بسیاری با استفاده از این مسیر به قله کوه صعود کرده اند. مسیری زیبا با چشم اندازهایی متفاوت از مغازه ها، رستوران ها، آلاچیق ها، صخره های کوچک و بزرگ و در نهایت رودخانه دربند، که خستگی راه را برای کوه نوردان کم می کند.
مسیر کوهنوردی دربند:
نقطه شروع در این مسیر میدان سربند (یا میدان مجسمه) به ارتفاع حدود ۱۸۰۰ متر در شمال محله دربند است. برای رسیدن به میدان سربند باید خود را به میدان تجریش رسانده و از آنجا به دربند بروید. ابتدای خیابان دربند سواری شخصی و تاکسی برای میدان سربند دارد.
از میدان سربند دو مسیر برای صعود پیش رو دارید که هر دوی این مسیرها حدود یک ساعت بالاتر به هم می رسند.
۱- مسیر اصلی که مسیر کافه ها و رستوران ها است. معمولا نود درصد کوهنوردان و گردشگران از این مسیر تردد می کنند.
۲- مسیر تله سی یژ: این مسیر  حدود ۱۰۰ متر بالاتر از میدان سربند از مسیر اصلی جدا شده و از سمت چپ وارد کوچه ای می شوید که به ایستگاه تله سی یژ دربند می رسد و در ادامه پس از حدود یک ساعت با مسیر اصلی یکی می شود.
در طول مسیر تابلوهای راهنما کم و بیش وجود دارند. بخش هایی از مسیر سنگی و صخره ای است که با طناب و سیم بکسل ایمن سازی شده است. در مسیر اصلی بدون اینکه وارد فرعی ها شوید پس از طی 4.5 کیلومتر و حدود 2.5 ساعت کوهپیمایی پس از عبور از روستای پس قلعه و آبشار دوقلو به پناهگاه شیرپلا در ارتفاع ۲۷۵۰ متر می رسید و در انتها می توانید به قله توچال صعود کنید.
دربند تهران با محیطی صخره ای مناسب برای ورزش های کوهستانی است و بسیاری از افراد حرفه  ای در ورزش کوه نوردی در این مکان به ورزش می پردازند.