الان دربند

7:06 - 1403/02/27 پنجشنبه

ارتباط با با دربند

021-22719577

الان دربند

7:06 - 1403/02/27 پنجشنبه

ارتباط با با دربند

021-22719577​

آشنایی با ورزش های کوهستانی

ورزش کوهستانی یا ورزش کوه های آلپ یکی از چندین نوع ورزش است که در زمین های کوهستانی انجام می شود. همه این ورزش ها به تجهیزات ویژه ای نیاز دارند و سطح خطر بیشتری را نسبت به ورزش های دیگر به همراه دارند به همین دلیل افراد قبل از انجام چنین ورزش هایی نیاز به آموزش تخصصی دارند.
از آنجا که ورزشکاران کوهستانی عمداً به مناطقی می روند که در آنجا خطراتی از جمله بهمن ، هوای بد ، گل و لای ، ریزش سنگ و یخبندان وجود دارد باید با چگونگی مقابله با این خطرات آشنا باشندکه اقدامات ویژه ای که در این زمینه انجام می شود تحت عنوان مدیریت ریسک شناخته می شود.
ورزش های کوهستانی شامل موارد زیر می شود:

آهن کوب نوردی

برف نوردی

اسکی آزاد

دوچرخه سواری در کوهستان

دره نوردی

ورزش های کوهستانی نه تنها باعث احساس خوب می شوند بلکه به تقویت قدرت ذهنی و صبر ورزشکاران نیز کمک می کند. حال بیایید نگاهی مختصر به ورزش های برتر کوهستانی بیندازیم.

اسکی آزاد:

در این ورزش به طور معمول ، اسکی و چکمه به حرکت آزاد پاشنه کمک می کنند که این امر سبب کنترل سرعت می شود.

برف نوردی:

برای انجام این نوع ورزش نیاز به کفش برفی می باشد که این نوع کفش از چوب های سخت یا فلزات سبک ساخته شده است. در گذشته این کفش های برفی برای جنگل بانان بسیار مناسب بودند زیر باعث جلوگیری از ریزش مکرر برف می شدند.یادگیری کفش برفی آسان است و یک فعالیت نسبتاً بی خطر و ارزان است.

دوچرخه سواری:

 این نوع ورزش از زمان های بسیار قدیم بسیار رواج داشته است. در این ورزش دوچرخه سوار نیاز به مهارت های استقامت، قدرت و تعادل دارد.

دره نوردی:

این ورزش کوهستانی یک نوع فعالیت در دره های عمیق می باشد و گاهی اوقات نیاز است ورزش های دیگری مثل پرش از ارتفاع و شنا نیز در آن انجام شود. دره هایی که برای این ورزش مناسب هستند سنگی هستند و ممکن است شامل آبشار باشند.